Veelgestelde vragen

Hoe vraag ik advies bij het maken van de juiste keuze


Mocht u twijfelen of dit product de juiste keuze is voor u dan staat een van onze medewerkers u graag te woord. U kunt ze bereiken via 040-2019129 Bestellen bij Somers Tuinen gaat op de volgende manier: Stap 1 Bestel op de webshop en plaats het gewenste artikel in de winkelmand Stap 2 Vul je persoonlijke gegevens in (als je al ingelogd bent, dan hoeft dat natuurlijk niet). Stap 3 Kies een betaalwijze. Bij deze stap krijg je vanzelf de betaalopties te zien die van toepassing zijn. Na bestelling zullen we proberen je bestelling zo snel mogelijk te versturen of aan huis te bezorgen of bericht geven dat het afgehaald kan worden op de gekozen afhaallocatie.




Zijn de prijzen op de webshop incl. btw?


Alle gehanteerde prijzen op onze webshop zijn inclusief btw. Prijswijzigingen, tekst-, zet- en prijsfouten voorbehouden.




Levertijd en bezorging


Wanneer je bestelling op voorraad is en geleverd wordt, dan wordt deze binnen 3 tot 6 werkdagen aan huis geleverd. Wanneer je bestelling in de reguliere pakketformaten van PostNL past en op voorraad is, dan wordt je bestelling binnen 3 werkdagen aan huis geleverd. Wanneer uw bestelling geleverd wordt door onze eigen bezorgservice dan maken wij persoonlijk een bezorgafspraak met u. U kunt er ook voor kiezen uw bestelling af te halen bij onze locatie. Uiteraard zijn hier geen kosten aan verbonden en zorgen wij dat het product voor u klaar staat. Op dit moment leveren wij alleen in Nederland.




Wat zijn de bezorgkosten?


De bezorgkosten zijn €75,00 voor een bestellingen tot €750,00. Voor producten boven de €750,00 beden we gratis verzending aan.
Uiteraard is het altijd mogelijk om uw bestelling op te halen bij onze locatie;
Willibrorduslaan 87, 5552HC Valkenswaard




Kan ik mijn bestelling retourneren?


Ja, dat is mogelijk. Als je een bestelling wilt ruilen, neem dan binnen 14 dagen na ontvangst contact op met onze  klantenservice  om dit te bespreken. Wij proberen altijd tot een goede oplossing te komen. Als u uw bestelling wilt retouren dien je de retour altijd vooraf aan te melden. Stuur een mail naar info@somerstuinen.nl met uw bestelnummer en de artikelen die u wilt retourneren. We bekijken dan samen de retourmogelijkheden. Je kunt je webshop bestelling retourneren bij ons inpiratiecentrum. Ook is het mogelijk je bestelling per verzending te retourneren. Dit wordt uitgevoerd door een van onze vervoerders. De verzendkosten zijn voor uw eigen rekening. Wanneer je op onze locatie de aankoop hebt gedaan en je de bestelling wilt retourneren, zal het bedrag worden uitgekeerd in een waardebon voor aankoop van een ander product.




Wat is het retourtermijn?


Bij Somers Tuinen kun je je online aankoop binnen 14 dagen na ontvangst retourneren of omruilen (zichttermijn). Neem hiervoor contact op met onze klantenservice 040-201 9129 Mocht de bestelling bij levering of afhalen incompleet of beschadigd zijn, neem dan zo spoedig mogelijk contact met ons op.




Hoe pas ik het herroepingstermijn toe?


Je hebt het recht om binnen een termijn van 14 dagen zonder opgave van redenen de overeenkomst te herroepen. De herroepingstermijn verstrijkt 14 dagen na de dag waar op u of een door u aangewezen derde, die niet de vervoerder is, het goed fysiek in bezit krijgt. Om het herroepingsrecht uit te oefenen, moet u ons via een ondubbelzinnige verklaring (bijvoorbeeld schriftelijk, per post of e-mail) op de hoogte stellen de overeenkomst te herroepen. Om de herroepingstermijn na te leven volstaat het om je mededeling betreffende je uitoefening van het herroepingsrecht
te verzenden voordat de herroepingstermijn is verstreken. Gevolgen van herroeping Als u de overeenkomst herroept, ontvangt u de betalingen die u tot op dat moment heeft gedaan, excl. kosten voor evt. verzending. In ieder geval niet later dan 30 dagen nadat wij op de hoogte zijn gesteld van uw beslissing de overeenkomst te herroepen, van ons terug. Indien je slechts een deel van je bestelling retour stuurt dan worden de kosten voor levering niet teruggestort. Wij betalen u terug met hetzelfde betaalmiddel als waarmee u de oorspronkelijke transactie heeft verricht, tenzij u uitdrukkelijk anderszins heeft ingestemd; in ieder geval zullen u voor zulke terugbetaling geen kosten in rekening worden gebracht. Wij mogen wachten met terugbetaling tot wij de goederen hebben teruggekregen, of u heeft aangetoond dat u de goederen heeft teruggezonden, al naar gelang welk tijdstip eerst valt. U dient te goederen onverwijld, docht in ieder geval niet later dan 14 dagen na de dag waarop u het besluit de overeenkomst te herroepen aan ons heft medegedeeld, aan ons terug te zenden of te overhandigen. U bent op tijd als u de goederen terugstuurt voordat de termijn van 14 dagen is verstreken. De directe kosten van het terugzenden van de goederen komen voor uw rekening. Retouradres:
Willibrorduslaan 87, 5552HC Valkenswaard U bent alleen aansprakelijk voor de waardevermindering van de goederen die het gevolg is van het gebruik van de goederen, dat verder gaat dan nodig is om de aard, de kenmerken en de werking van de goederen vast te stellen.




Garantie en reparatie


Allereerst sorry! Je hebt een klacht over een product of over onze dienstverlening. Dat horen we niet graag, maar lossen we wél graag voor je op. Klanttevredenheid is ons hoogste streven, dus gaan we ons uiterste best voor je doen. Meld je klacht aan door te mailen naar info@somerstuinen.nl. Wij streven ernaar elke melding op werkdagen binnen 24 uur te beantwoorden met een passende oplossing. Om je klacht zo snel en zo goed mogelijk op te lossen, raden wij je aan om de volgende punten te vermelden: 1) Foto’s van de klacht; 2) Ordernummer of foto van de aankoopbon; 3) Duidelijke omschrijving van de klacht. Wij nemen zo snel mogelijk contact met je op voor een passende oplossing.




Bestelling incompleet geleverd?


Is je bestelling niet compleet geleverd? Neem dan zo spoedig mogelijk contact op met onze klantenservice. Het kan namelijk zijn dat er bij de vervoerder iets mis is gegaan waardoor een product is achtergebleven of op een andere locatie is bezorgd. Wij zoeken dit direct voor je uit, zodat je bestelling alsnog compleet wordt gemaakt.




Is het mogelijk om het product te komen bekijken


Jazeker, veel van onze producten zijn te zien in onze showroom. Komt u specifiek voor een bepaald product? Bel dan eerst naar onze locatie om er zeker van te zijn dat u het desbetreffende product daar staat.




Hoe zit dat met de privacy van mijn gegevens?


Wilt u niet dat uw gegevens in ons systeem voorkomt? Neem dat contact op met de klantenservice of stuur een mail naar info@somerstuinen.nl met deze vraag en wij zorgen dat uw gegevens zorgvuldig worden verwijderd.





Somers Hoveniers